آموزش, وبلاگ

نکات مهم برای خرید روتختی عروس که باید بدانید

نکات مهم برای خرید روتختی عروس

خرید عروسی یکی از لذت‌بخش‌ترین و در عین حال حساس‌ترین قسمت‌های شروع زندگی یک زوج است. در این میان خرید بعضی کالاها به مراتب سخت‌تر است و نیاز به دقت بیشتری دارد. از خرید روتختی عروس، به عنوان یکی از مهم‌ترین خریدهای جهیزیه یاد می‌شود؛ زیرا تنوع این کالا بسیار است و اگر انتخاب درستی داشته باشید، لااقل چندین سال از خرید روتختی بی‌نیاز خواهید شد.

هنگام خرید روتختی عروس ایده‌آل باید به چند موضوع توجه کرد؛ از آن جایی که پیدا کردن روتختی مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در ایجاد یک اتاق خواب دنج و شیک ایجاد کند. نکات بسیاری در انتخاب روتختی عروس وجود دارد که شما را به سمت انتخاب درست می‌برد.

 در این مطلب، همه آن چیزهایی که باید در مورد خرید روتختی عروس برای تخت خود بدانید، مرور می‌کنیم.

روتختی عروس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ویژگی‌هایی روتختی عروس

توجه به جنس پارچه

توجه به جنس پارچه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های روتختی عروس است زیرا با توجه به قیمت‌های موجود در بازار لازم است پارچه روتختی شما دارای دوام کافی باشد و بعد از شستشو نیز جلوه خود را حفظ کند.

از طرفی لازم است به شرایط استفاده خود نیز دقت کنید. برای مثال از خود بپرسید که قصد استفاده از این روتختی را فقط در فصول گرم دارید یا به دنبال یک روتختی عروس که مناسب گرما و سرما باشد می‌گردید. توجه به این نکات به شما در انتخاب جنس پارچه درست روتختی عروس کمک می‌‌کند.

دقت به اندازه تخت 

توجه به اندازه تخت یکی از ویژگی‌هایی است که در حین خرید روتختی عروس، باید مدنظر قرار گرفته شود. استاندارد‌ترین اندازه برای روتختی عروس عرض صد و شصت است ولی در نظر داشته باشید که باید حتما قبل از خرید روتختی، تخت خود را اندازه‌گیری کنید.

 طرح و رنگ مناسب

طرح و رنگ یکی از ویژگی‌های روتختی عروس است که کاملا به سلیقه شما و رنگ و سبکی که برای چیدمان منزل خود انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. اگر جهیزیه شما سبکی کلاسیک‌تر دارد بهتر است با توجه به هارمونی و رنگ، روتختی ساتن یا حریر دوزی کارشده با نگین و مروارید انتخاب کنید. اما اگر منزل شما مدرن و مینیمال چیده شده، مناسب است از روتختی‌های مدرن با رنگ‌هایی مناسب چیدمان اتاق خواب خود استفاده کنید.

 توجه به نوع بافت پارچه روتختی عروس 

در این مورد نیز باید الویت‌های خود را درنظر داشته باشید. منظور از این جمله این است که اگر نیاز به روتختی عروسی دارید که بعد از شستشو هم کیفیت خود را حفظ کند؛ بهتر است از خرید پارچه‌های کارشده پرهیز کنید زیرا این بافت از پارچه‌ها دارای حساسیت بالاتری هستند. بافت پارچه‌هایی مانند کتان، نخی، لنین و حتی روتختی‌هایی که جنس پشمی دارند؛ در برابر استفاده مداوم مقاوم‌تر هستند و بعد از شستشو به سرعت کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.


بسیاری از تازه عروس‌ها ترجیح می‌دهند هنگام انتخاب روتختی بیشتر به زیبایی توجه کنند و همین امر سبب می‌شود که در بعضی موارد کارآمد بودن را از یاد ببرند. اما باید به خاطر داشت که روتختی عروس علاوه بر زیبایی باید کیفیت و کارایی لازم برای استفاده مداوم را داشته باشد.

با این دیدگاه لازم است شما علاوه بر هارمونی رنگ و زیبایی روتختی عروس، در هنگام خرید به نکاتی مانند وزن، جنس پارچه، اندازه تخت و نحوه شستشوی محصولی که خریداری می‌کنید توجه کافی داشته باشید.

اما این نکته مهم را از یاد نبرید که اتاق خواب به عنوان محل استراحت، دارای اهمیت زیادی در خانه است و انتخاب روتختی عروس زیبا در جلوه جهیزیه و منزل بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید از پارچه گرفته تا طرح و اندازه و حتی وزن روتختی عروس، در این انتخاب موثر است.

روتختی عروس مدرن

نکته مهم این است که قبل از انتخاب روتختی عروس مدرن، لازم است که به سبک چیدمان منزل خود نیز دقت کنید زیرا هماهنگی سبک چیدمان در منزل از آن نکاتی است که دکوراتورها ماهر به آن تاکید می‌کنند.

 امروزه بسیاری از تازه عروسان، سبک مدرن را در طراحی منزل خود بیشتر می‌پسندند و وسایل ساده‌تر با رنگ‌های خنثی را انتخاب می‌کنند. چنین چیدمانی، باید روتختی عروس نیز مدرن و هماهنگ با رنگ و چیدمان منزل انتخاب شود و قطعا جایی برای یک روتختی پرکار نخواهد بود. به این مورد نیز دقت داشته باشید که اگر سبک سرویس خواب شما مدرن است؛ به یک روتختی در همین سبک و با طرح و رنگی ملایم و به دور از تجمل نیاز دارید.  

 در انتخاب روتختی جهیزیه چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟

خرید جهیزیه یکی از فرصت‌هایی است که شاید یک بار در زندگی فراهم شود و شما بتوانید از صفر تا صد وسایل منزلتان را یک‌باره بخرید پس بسیار مهم است که به هماهنگی وسایل از نظر سبک و رنگ بسیار دقت کنید و انتخاب‌هایی کارآمد و در عین حال با ظرافت داشته باشید.

برای مثال در هنگام خرید روتختی عروس به نکاتی مانند مساحت اتاق، المان‌های تزیینی اتاق خود، مدل سرویس خواب و نکاتی از این دست دقت لازم را داشته باشید. نکته اینکه اگر اتاق شما دارای پنجره است، هماهنگی رنگی بین پرده و روتختی را به عنوان موضوعی بسیار مهم در نظر بگیرد.

هماهنگی با تزیینات اتاق از دیگر ویژگی‌های روتختی عروس است که باید در هنگام خرید مدنظر داشته باشید تا هارمونی اتاق خواب حفظ شود.

 بهترین نوع پارچه برای روتختی عروس

 بهترین نوع پارچه برای روتختی عروس

جنس روتختی عروس به ویژه روتختی سه بعدی، کاملا بستگی به مدل و سبکی دارد که انتخاب می‌کنید. برای مثال اگر برای استفاده روزمره به دنبال خرید روتختی هستید بهترین انتخاب، روتختی‌های نخی هستند که شستن آن‌ها نیز به مراتب راحت‌تر است و اغلب نیاز به خشکشویی ندارند و به راحتی با ماشین لباسشویی در منزل هم شسته می‌شوند.

اما بسیاری از افراد شاید استفاده از روتختی نخی را برای جهیزیه عروس نپسندند. در این جا باید اول به سبک زندگی خود مراجعه کنید تا بتوانید روتختی مدنظر خود را انتخاب کنید. اما روتختی‌هایی با پارچه‌های ترک، در جنس نخی و ساتن، در حال حاضر از بهترین نوع پارچه برای روتختی عروس در بازار هستند.

در ادامه چند مورد از جنس‌های رایج روتختی عروس، معرفی می‌شود:

 کتان:

روتختی‌های ساخته شده از پنبه انعطاف‌پذیر، قابل تنفس و نگهداری ساده هستند. آن‌ها یک گزینه روزمره فوق‌العاده‌اند زیرا بسیار بادوام هستند.

لنین:

روتختی‌های کتانی سبک وزن هستند و قابل تنفس هستند که بافتی متمایز دارند آن‌ها کاملا محکم‌اند و با نگهداری مناسب ممکن است سال‌ها قابل استفاده باشند.

پلی‌استر:

روتختی‌های ساخته شده از پلی استر سبک وزن، ارزان و نگهداری از آن‌ها ساده است. این جنس از روتختی، یک گزینه فوق‌العاده برای خانه‌های شلوغ است زیرا کمتر چروک می‌شود.

ابریشمی:

روتختی‌های ابریشمی با بافتی مخملی‌‌، ظاهری نفیس دارند اما برای مناطق گرم‌تر مناسب هستند.

 مرغوبیت روتختی:

این ویژگی به عناوین مختلفی وابسته است، برای مثال باید جنس پارچه، کیفیت دوخت، کیفیت طرح چاپی، وزن روتختی و کیفیت دوخت نگین و مروارید در روتختی عروس را درنظر بگیرید. البته این موضوع بستگی به روتختی انتخابی شما دارد.

 توجه به وزن روتختی

وزن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید روتختی عروس است زیرا اگر روتختی شما دارای وزن بسیار زیادی باشد، هر روز مرتب کردن تخت برای شما تبدیل به مشکل بزرگی خواهد شد. اگر تصمیم به خرید روتختی‌ عروس مجلل و کارشده دارید، این نکته را حتما مدنظر داشته باشید که وزن آن خیلی سنگین نباشد در این صورت حتما یک روتختی سبک‌تر برای استفاده روزمره تهیه کنید.

 توجه به شستشوی روتختی عروس 

 توجه به شستشوی روتختی عروس 

اگر جنس روتختی عروس شما حریر یا ساتن و کارشده باشد، برای شستشوی آن حتما لازم است به خشکشویی مراجعه کنید و این موضوع برای شما هزینه مالی دارد اما اگر روتختی نخی یا با جنس‌های سبک‌تر انتخاب کنید، می‌توانید در منزل هم روتختی خود را بشویید اما ممکن است بعد از شستشو، روتختی شما نیاز به اتو کشی داشته باشد.

 خرید از مکان‌های معتبر

در راستای یک خرید آسوده و داشتن اطمینان از مرغوبیت جنس روتختی عروس خریداری شده، لازم است از مکان‌های معتبر و فروشگاه‌هایی که برندهای شناخته شده کالای خواب را می‌فروشند خرید کنید.

برای مثال می‌توانید به فروشگاه‌های لایکو مراجعه کنید و ست کامل روتختی عروس را با کیفیت خریداری کنید. هم‌چنین این فروشگاه به شما امکان می‌دهد بقیه کالاهای مورد نیاز برای جهیزیه مثل لوازم آشپزخانه را نیز تهیه کنید.

 سخن پایانی

به‌طورکلی خرید جهیزیه عروس نیاز به دقت و بررسی فراوان دارد اما کالای خواب و به خصوص روتختی دو نفره از آن مواردی است که در زیبایی اتاق بسیار موثر است. درنتیجه باید در انتخاب آن تمامی ویژگی‌ها از جمله جنس پارچه، وزن، طرح و رنگ جز مواردی هستند که در مرغوبیت روتختی شما تاثیر خواهند داشت.

 دکوپیکسل

سوالات متداول

  1. برای اتاقی با مساحت کم چه نوع از روتختی مناسب است؟

اگر اتاق خواب شما مساحت کمی دارد، از خرید روتختی شلوغ و کارشده با رنگ تیره پرهیز کنید زیرا فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بهتر است در این شرایط به سمت روتختی‌های ساده با رنگ روشن بروید.

  1. آیا نیاز به تهیه روبالشی و ملحفه جدا از روتختی است؟

 در حال حاضر بیشتر سرویس‌های روتختی موجود در بازار به صورت ست ملحفه، لحاف و روبالشی را با خود دارند. بنابراین اگر قصد خرید روتختی برای جهیزیه‌تان را دارید به این هم توجه کنید که اگر یک سرویس سفارش دهید، جلوه شیک‌تری دارد.

  1. روتختی مناسب فصول گرم چیست؟

برای فصول گرم نیز معمولاً از روتختی‌های پیکه یا چهار فصل استفاده می‌شود. چرا که در این فصل لحاف روتختی دیگر کاربرد ندارد و به جای آن از انواع پتوهای سبک و ملحفه استفاده  می‌شود.

  1. در صورتی که کارایی و دوام اولویت است، کدام نوع روتختی پیشنهاد می‌شود؟

 اگر کارایی و دوام بیشتر برای شما در اولویت است، بهتر است از خرید روتختی عروس تزیینی منصرف شوید و به سمت انتخاب روتختی مدرن بروید.

  1. آیا امکان خرید اینترنتی روتختی عروس فراهم است؟

بله، شما می‌توانید برند یا فروشگاه مدنظر خود را انتخاب کنید و بعد از اطمینان از اعتبار آن، اقدام به خرید اینترنتی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *