آموزش, وبلاگ

راهنمای انتخاب بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

امروزه بسیاری از افراد با کمر درد دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از عواملی که باعث ایجاد کمر درد می‌شود، استفاده از تشک نامناسب است. تشک طبی کیفیت خواب شما را بالا می‌برد و از آسیب های احتمالی به بدن شما جلوگیری می‌کند. در ادامه همه چیز در ارتباط با تشک طبی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • تشک طبی چیست؟
  • مزایای تشک طبی برای دیسک کمر
  • مقدار سفتی و نرمی تشک طبی برای دیسک کمر
  • بهترین تشک طبی برای دیسک کمر
  • نکات خرید تشک طبی مخصوص دیسک کمر

 

تشک طبی چیست؟

تشک طبی چیست

اگر برای مشکل دیسک کمر به دکتر مراجعه کرده باشید، احتمالاً به شما تشک طبی را پیشنهاد کرده است. تشک های طبی یا ارتوپدیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بهینه ترین وضعیت ستون فقرات و گردن را برای شما ایجاد کنند. استفاده از متریال مرغوب و یا استفاده از فنر در اسکلت تشک، باعث می‌شود نرمی و سفتی مناسبی برای کمر شما ایجاد شود. یک تشک مناسب وزن شما را تحمل می‌کند و از ایجاد گودی در ناحیه کمر جلوگیری می‌کند. 

می‌توانید انواع مختلفی از روتختی‌ها را سفارش دهید، از جمله روتختی‌ دونفره و روتختی‌های سه‌بعدی. روتختی‌های دونفره برای تخت‌هایی با ابعاد استاندارد دو نفره طراحی شده‌اند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند، که به شما این امکان را می‌دهد تا دکوراسیون اتاق خواب خود را متناسب با سلیقه‌تان انتخاب کنید. روتختی‌های سه‌بعدی نیز با طرح‌هایی که تأثیر بصری عمق و فضا را ایجاد می‌کنند، یک گزینه جذاب هستند و به اتاق خواب شما جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد می‌بخشند. این نوع روتختی‌ها با استفاده از تکنیک‌های چاپ پیشرفته تولید می‌شوند که دارای طراحی‌هایی زیبا و خلاقانه هستند.

بسیاری اشتباهاً گمان می‌کنند تشک های طبی بسیار سفت هستند و خوابیدن روی آن مشکل است. اما واقعیت این است که تشک های طبی در درجه های مختلفی از سفتی و نرمی تولید می‌شوند و شما بر حسب عادت و سلیقه می‌توانید بهترین تشک طبی را برای خود انتخاب کنید.

 مزایای تشک طبی برای دیسک کمر

 مزایای تشک طبی برای دیسک کمر

هنگامی که ستون فقرات شما به مدت طولانی در شرایط غیر‌عادی قرار بگیرد شرایط برای ابتلا یا عود دیسک کمر فراهم می‌شود. بهترین تشک طبی، تشکی است که هنگام خواب ستون فقرات شما را در وضعیت کاملاً مستقیم قرار دهد و از تحت فشار قرار گرفتن مهره های شما جلوگیری کند.

از دیگر مزایای بی‌شمار تشک طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت تشک طبی

تشک های طبی برای بیماران دیسک کمر طراحی و ساخته شده‌اند. شرکت های سازنده از بهترین متریال موجود نظیر مموری فوم یا لاتکس برای ساخت تشک های خود استفاده می‌کنند. دقت ساخت و مواد تشک طبی را به بهترین تشک برای دیسک کمر تبدیل کرده است.

  • طول عمر بیشتر تشک طبی

طبق تجربیات بدست آمده در صنعت تشک‌‍سازی، تشک های طبی عمر بیش‌‍تری نسبت به تشک های عادی دارا هستند. با وجود اینکه معمولاً این تشک‌ها ساعات بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در طولانی مدت مقاومت بیشتری از خود نشان داده و می‌توانند تا سال ها به کاربر خدمات دهند.

  • کیفیت خواب بهتر

یکی دیگر از مزایای تشک طبی بالا بردن عمق خواب شما است. جالب است بدانید بدن هنگام خواب اقدام به ترمیم بافت های آسیب دیده می‌کند و با ترشح هورمون ها در کاهش استرس روزانه موثر است. بدون یک تشک مناسب امکان ایجاد یک خواب عمیق برای بدن فراهم نخواهد بود. استفاده از تشک طبی با ایجاد یک شرایط مناسب برای خواب راحت، در سلامتی شما بسیار موثر خواهد بود. 

  • تنظیم دمای بدن 

در ساخت این نوع تشک ها موادی به کار رفته است که جریان هوا در آن‌ها وجود دارد. این امر به خنک‌سازی بدن و جلوگیری از تعریق هنگام خواب کمک می‌کند و تجربه خواب شما را لذت‌بخش تر خواهد کرد.

بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

در این بخش به بررسی و معرفی چند مورد از بهترین تشک های طبی برای دیسک کمر می‌پردازیم.

  1. تشک مموری فوم

این نوع تشک از جدید‌ترین نوع متریال ساخته می‌شوند. ماده اصلی سازنده این تشک ها فوم پلی یورتان می‌باشد. این نوع تشک بعد از دراز کشیدن حالت بدن را به خود می‌گیرند و موقعیتی ایده آل برای خواب شما را فراهم می‌کنند. 

مزایای تشک مموری فوم:

  • تطبیق سریع با حالت بدن
  • محدود ساختن حرکات بدن و افزایش عمق خواب
  • نرم‌تر نسبت به بسیاری از گونه های دیگر تشک طبی
  • رنج قیمتی گسترده 
  • کمک به از بین رفتن درد در ناحیه گردن و کمر

 

  1. تشک پیر کاردین مدل آی‌اونا

شرکت پیرکاردین یکی از استاندارد ترین تشک های موجود در بازار را تولید می‌کند. این تشک‌ها  که آی‌اونا نام دارند، دارای یک لایه ضد ‌ضربه و ضد ‌لرزش هستند که حمایت حداکثری از ستون فقرات شما را انجام خواهند داد. در این تشک ها از پارچه مرغوب و ضد حساسیت استفاده شده است. این نوع تشک در اندازه های مختلف تولید می‌شود و طیف گسترده‌ای از کاربران را به خود اختصاص داده است. 

مزایای تشک طبی پیرکاردین:

  • ضد درد کمر و حمایت از ستون فقرات
  • دارای تهویه درونی و ضد تعریق بدن
  • پارچه ضد حساسیت و آلرژی 
  • دارای دو درجه سفتی مختلف در هر سمت تشک

پیرکاردین یکی از شرکت های مشهور در زمینه مد و فشن می‌باشد که به عرصه تولید تشک طبی نیز وارد شده است. جالب است بدانید بیشترین بازار فروش تشک های پیرکاردین کشور های خاورمیانه ای می‌باشند.

 

  1. تشک طبی رویال مدل مدیکال

این تشک از جمله مواردی است که افراد مبتلا به دیسک کمر نباید در انتخاب آن شک کنند. علاوه بر قیمت مقرون به صرفه نسبت به مدل های دیگر بازار، این تشک دارای یک فوم فوق فشرده است که بهترین نوع حمایت را از ستون فقرات شما انجام می‌دهد. درجه سفتی بالای این تشک آن را به یکی از بهترین تشک‌ها برای دیسک کمر تبدیل کرده است. 

مزایای تشک طبی رویال مدل مدیکال:

  • مقرون به صرفه و خوش قیمت
  • فوم سفت مناسب برای بیماران دیسک کمر
  • الیاف آنتی‌باکتریال و ضد حساسیت
  • دارای لایه اسفنجی برای افزایش راحتی کاربر

 

  1. تشک اونر مدل ارتوپدیک

یکی از بهترین تشک های طبی برای دیسک کمر اونر مدل ارتوپدیک می‌باشد. این تشک نیز دارای درجه سفتی 7 است که از جمله سفت ترین تشک های بازار محسوب می‌شود. این تشک از ساختار فومی استفاده می‌کند و دارای فنر نیست. همین موضوع باعث می‌شود این تشک عمر طولانی تری داشته باشد. همچنین طراحی این تشک به گونه‌ای بوده که حتی در استفاده های طولانی نیز تغییر فرم نمی‌دهد. 

مزایای تشک اونر مدل ارتوپدیک:

  • قیمت مناسب نسبت به بسیاری از رقبا
  • عمر طولانی به دلیل نداشتن فنر
  • دارای فوم مقاوم و سفت برای حمایت از ستون فقرات
  • متریال ضد حساسیت و آنتی‌باکتریال

برای خرید انواع روتختی تک نفره کلیک کنید

نکات خرید تشک طبی مخصوص دیسک کمر:

نکات خرید تشک طبی مخصوص دیسک کمر

اگر قصد خرید تشک طبی دارید چند نکته هست که باید آن‌ها را بدانید. 

  1. قبل از خرید از درجه سفتی تشک مطلع شوید.

همه تشک های طبی از یک درجه سفتی استفاده نمی‌کنند و تفاوت های بسیاری میان آن ها وجود دارد. حتما پیش از اقدام به خرید در این مورد تحقیق کرده تا بهترین تشک مخصوص دیسک کمر را تهیه کنید. 

  1. حتماً تشکی تهیه کنید که پارچه آنتی‌باکتریال و ضد حساسیت داشته باشد.

اگر جزو افرادی هستید که پوست حساس دارید الزامی است که یک تشک ضد حساسیت تهیه کنید. اگر می‌توانید بودجه بیش‌تری در نظر بگیرید خرید تشک های ضد آب نیز گزینه مطلوبی خواهد بود.

  1. انعطاف پذیری بیش از حد تشک مضر است!

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، منعطف بودن بیش از حد تشک باعث نامیزانی در ستون فقرات و آسیب به دیسک شما می‌شود. به سلامتی خود اهمیت دهید و حتما از تشک های طبی استفاده کنید.

جمع‌بندی

 خواب یکی از پایه های اصلی در سلامت انسان است و بدون یک تشک مناسب، قادر نخواهیم بود به عمق خواب مطلوب دست پیدا کنیم. صنعت تشک بسیار پیشرفت کرده و محصولات نوینی که وارد بازار شده اند که این اطمینان را به شما می‌دهند که خواب راحتی را تجربه کنید. اگر به دنبال انتخاب بهترین تشک برای دیسک کمر هستید از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

 

سوالات متداول در ارتباط با تشک طبی:

  1. تشک مموری فومی که تهیه کرده ام بوی نامطبوعی دارد، آیا این بو همیشگی است؟

 خیر، تشک های مموری فوم بوی خاصی دارند که بعد از 3-4 روز استفاده این بود از بین خواهد رفت.

 

  1. درجه نرمی و سفتی تشک به چه صورت است؟

این درجه با عددی بین 1 تا 7 تعیین می‌گردد. که 1 نرم ترین و 7 سفت ترین تشک می‌باشد. تشک های طبی از درجه سفتی 5 به بالا تولید می‌شوند.

 

  1. چه زمانی تشک طبی نیاز به تعویض دارد؟

معمولا بهترین تشک ها نیز بعد از 6 تا 8 سال استفاده مداوم نیاز به تعویض دارند.

 

  1. چه تشکی برای افراد سنگین وزن مناسب‌تر است؟

افراد سنگین فشار بیش‌تری به تشک وارد می‌کنند و باعث ایجاد گودی در تشک می‌شوند. به همین دلیل تشک های سفت گزینه های مناسب تری برای این افراد می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *