دسته‌بندی نشده

ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره

ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره

خواب مفید و راحت می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامتی انسان داشته باشد. هر فرد در شبانه روز نیاز به ۶ تا ۸ ساعت خواب مفید دارد. برای داشتن خوابی خوب و آرام باید یک بستر راحت و استاندارد نیز فراهم باشد. استفاده از یک تخت خواب مناسب با اندازه و ابعاد استاندار یکی از آیتم‌های ضروری برای داشتن خوابی راحت است. همچنین انتخاب روتختی‌های تک نفره مناسب، می‌توانند علاوه بر فراهم کردن یک بستر راحت، عنصری دکوراتیو در زیباسازی اتاق خواب فرد باشند.

لازم به ذکر است که ابعاد تختخواب در کشور‌های مختلف متنوع بوده و ممکن است اندازه‌های مختلفی داشته باشد. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری مربوط به ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره و ارتفاع مناسب آن ارائه شده است.

در انتخاب ابعاد تخت خواب دو نفره خود، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • در زمان انتخاب ابعاد تخت خواب بهتر است فضای قرارگیری آن در نظر گرفته شده و با توجه به آن تخت خواب خریداری شود.
  • توجه به جثه افرادی که قرار است از تخت خواب دو نفره استفاده کنند، یکی از موارد مهم در انتخاب تخت خواب محسوب می‌شود
  • ارتفاع تخت خواب باید با توجه به قرارگیری تشک روی آن محاسبه شده و سپس خریداری شود.
  • نحوه خوابیدن روی تخت خواب نیز در انتخاب ابعاد آن مؤثر است. افرادی که در خواب زیاد می‌غلتند باید ابعاد بزرگتری را انتخاب کنند.
  • اگر قرار است کودک خود را نیز همراه با خود روی تختخواب بخوابانید، بهتر است سایز تخت خواب دونفره را بزرگتر انتخاب کنید.

ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره

تخت خواب‌های دونفره اغلب به شکل مستطیل بوده و این ابعاد متداول‌ترین شکل تخت خواب‌های دو نفره محسوب می‌شوند. البته اشکال مختلفی از تخت خواب‌ها نیز در بازار وجود دارند که طرفداران خاص خود را داشته و برای فضا‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم شکل رایج تخت خواب دو نفره را در نظر گرفته و به بررسی ابعاد آن بپردازیم، باید ارتفاع طول و عرض استاندارد آن را در نظر بگیریم.

انواع تخت خواب‌های دو نفره موجود در بازار شامل تخت خواب دو نفره کوچک، متوسط و بزرگ هستند که هر کدام دارای طول، عرض و ارتفاع مختلفی خواهند بود. البته طول همه آن‌ها ۲۰۰ سانتی‌متر بوده اما عرض آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره کوچک و متوسط ۱۴۰ تا ۱۶۰ و یا ۱۸۰ سانتی‌متر است.

تخت دو نفره بزرگ

تخت خواب‌های دونفره بزرگ یا کینگ یکی دیگر از تخت خواب‌های دو نفره مورد استفاده افراد است که معمولاً دارای طول استاندارد ۲۰۰ الی 250 سانتی‌متر بوده و عرض آن در حدود ۱۸۰ الی ۱۸۵ سانتی‌متر است. ابعاد این تخت‌ها اغلب بسیار بزرگ بوده و می‌توانند یک فضای مناسب و راحت را در زمان خواب به شکل آزاد بودن پا و بدن ایجاد کنند. افرادی که وزن بالا یا جثه بزرگی دارند می‌توانند از این نوع تخت خواب‌ها استفاده کنند.

تخت خواب سلطنتی

تخت خواب‌های سلطنتی دارای نقش‌های منبت کاری با تصاویر خیره‌کننده هستند که برای آن‌ها عرضی در حدود ۱۸۰ سانتی‌متر الی ۲۰۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. در زمان ساخت این تخت خواب طول آن را به صورت استاندارد و ۲۰۰ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند. این تخت خواب با توجه به طراحی منحصر به فرد و ویژه بیشتر در بین زوج‌های میانسال طرفدار دارد.

تخت خواب کلاسیک

این نوع از تخت خواب‌ها با توجه به ظاهر ساده و دلربای خود بیشتر از انواع دیگر تخت خواب‌ها مورد استفاده هستند. ابعاد تخت خواب‌های کلاسیک با طول استاندارد ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض ۱۶۰ الی ۱۸۰ سانتی‌متر طراحی و ساخته می‌شوند. این نوع از سرویس خواب از طرفداران بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از سبک‌های پرفروش در بازار نیز به شمار می‌رود.

تخت دونفره کوچک

اتاق خواب با فضای کوچک باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به دنبال خرید تخت خواب‌های دو نفره کوچک باشند. ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره کوچک می‌تواند انتخاب مناسبی برای محیط‌های کوچک از قبیل آپارتمان محسوب شود. این نوع از تخت خواب‌ها به عنوان تخت خواب نوجوانان، مهمان و یا تک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد.جنس‌های گوناگونی از تخت خواب‌های دو نفره در بازار وجود دارد که امکان خرید آن‌ها با توجه به بودجه و سلیقه مشتریان فراهم شده است. ابعاد این تخت خواب‌ها به صورت یکسان و استاندارد بوده و اغلب دارای طول ۱۹۰ الی ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض ۱۴۰ سانتی‌متر هستند.

برای ایجاد هماهنگی و استفاده بهینه از فضای اتاق خواب، انتخاب روتختی مناسب برای تخت‌های دونفره کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است. روتختی‌ها، علاوه بر اینکه وظیفه حفاظت از تخت و تشک را دارند، نقش مهمی در زیبایی و جلوه‌گری فضای اتاق خواب ایفا می‌کنند. به همین منظور، انتخاب روتختی دو نفره که با ابعاد و طراحی تخت خواب‌های دونفره کوچک همخوانی دارد، می‌تواند تأثیر زیادی در ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین داشته باشد.

کوچکترین سایز تخت دو نفره

تخت خواب دو نفره با سایز ۱۴۰ کوچک‌ترین سایز تخت خواب دو نفره محسوب می‌شود که حتی می‌توان از آن به عنوان تخت خواب یک نفره نیز استفاده کرد. این تخت خواب اغلب برای اتاق‌های دارای متراژ بسیار کم و فضا‌های کوچک مورد استفاده است. زیرا تخت خواب‌های دونفره دیگر با سایز‌های بزرگتر می‌تواند فضای بسیار زیادی به خود اختصاص دهد.

بهترین سایز تخت دو نفره

بهترین سایز تخت دو نفره

بهترین سایز تخت دو نفره

در حالت کلی یک سرویس خواب دو نفره استاندارد دارای طول ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض ۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی‌متر است. همچنین ارتفاع آن همراه با تشک بین ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

ارتفاع تخت چقدر باید باشد؟

ارتفاع تخت به عوامل مختلفی وابسته بوده و در حالت کلی سایز استاندارد را می‌توان برای آن در نظر گرفت. پخش سرتخت اغلب بین ۳۲ تا ۱۸۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد. تخت‌های دارای سرتخت فانتزی اغلب ارتفاع بیشتری نیز دارند. ارتفاع بخش پایینی تخت بین ۳۱ تا ۸۴ سانتی‌متر متغیر است. ارتفاع بخش کناره‌ها نیز به طور معمول بین ۳۱ تا ۳۳ سانتی‌متر است.

با توجه به ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره این ارتفاع باعث می‌شود تا فرد بتواند به راحتی از روی تخت بلند شود. البته امکان تغییر ارتفاع تخت از طریق افزایش تعداد تشک مورد استفاده یا بکارگیری تشک‌های دارای ضخامت کمتر وجود دارد.

چگونه بهترین سایز تخت خواب دو نفره را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین سایز تخت خواب در وهله اول به فضای اتاق خواب مربوط می‌شود. با توجه به اینکه هزینه خرید سرویس خواب بسیار بالا است، انتخاب درست آن می‌تواند در کاهش هزینه‌ها در آینده مؤثر باشد.

در حقیقت یک اندازه تخت خواب نمی‌تواند برای همه افراد مناسب باشد و با توجه به نوع کاربرد، میزان فضای اتاق خواب و جثه افراد اندازه تخت خواب نیز تغییر خواهد کرد. برای انتخاب تخت خواب با سایز مناسب بهتر است به تعداد افرادی که قرار است روی تخت بخوابند نیز توجه شود.

همچنین وزن و قد افراد نیز روی انتخاب تخت خواب با سایز مناسب موثر خواهد بود. در زمان تهیه تخت خواب بهتر است عرض آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای کافی برای بازو‌های شما بدون برخورد به فرد دیگر یا حالت آویزان از لبه تخت وجود داشته باشد. طول تخت نیز باید با توجه به طولانی‌ترین فردی که قرار است روی آن بخوابد انتخاب شود.

سخن پایانی

امروزه تخت خواب‌های دارای طول و عرض مختلف از نوع دو نفره بسیار متنوع بوده و حق انتخاب بسیاری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است. در حال حاضر تخت‌های دونفره با عرض ۱۶۰ و ۱۸۰ یکی از بهترین و مناسب‌ترین تخت‌های دونفره استاندارد محسوب می‌شوند که درخواست‌های زیادی برای آن‌ها وجود دارد. با توجه به نکات گفته شده در مورد ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره می‌توانید بهترین سایز تخت خواب را انتخاب کنید.

دکوپیکسل

سؤالات متداول

  • تخت خواب‌های دو نفره به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؟

این نوع تخت خواب‌ها با توجه به اندازه عرض دارای سه دسته کوک، متوسط و بزرگ هستند.

  • ابعاد استاندارد تخت خواب‌های دو نفره چقدر است؟

طول این تخت خواب‌ها اغلب ۲۰۰ سانتی‌متر بوده و عرض آن‌ها بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر است.

  • ارتفاع مناسب تخت خواب دو نفره چقدر است؟

ارتفاع تخت خواب با توجه به قرارگیری تشک روی تخت بین ۴۵ تا 50 سانتی‌متر به عنوان ارتفاع استاندارد در نظر گرفته می‌شود.

  • قیمت انواع تخت خواب دو نفره چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت تخت خواب دو نفره علاوه بر نوع و جنس متریال به کار رفته، با توجه به ابعاد و اندازه آن محاسبه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *