عمومی

پارچه میکرو تنسل چیست؟

پارچه میکرو تنسل

یکی از پارچه‌های محبوب و انتخابی کاربران برای روتختی سه بعدی پارچه میکرو تنسل است که با محیط زیست سازگار بوده و به دلیل وزن کم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این پارچه در حال حاضر در روتختی‌ها به طور رایج و گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های پارچه میکرو از قبیل نرمی و لطافت، امکان تنفس پوست، ضد حساسیت بودن و غیره باعث شده تا از آن برای دوخت پارچه تشک، رو تختی، روبالشی و لحاف استفاده شود.

درباره پارچه تنسل

پارچه تنسل در دهه ۸۰ میلادی توسط یک شرکت بریتانیایی توسعه پیدا کرد. این پارچه برای نخستین بار در کارخانجات ابریشم مصنوعی در آلباما و سپس در Grimsby به شکل تجاری به تولید انبوه رسید. پارچه‌های میکروتنسل به دلیل ویژگی‌های خاص یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین پارچه‌ها برای دوخت انواع روبالشی، لحاف، روتختی و به طور کل کالا‌های خواب محسوب می‌شوند. تنسل توانسته جایگزین مناسبی برای پارچه‌های کتان بوده که با محیط زیست نیز سازگار است.

پارچه تنسل چگونه ساخته می‌شود؟

ویژگی اصلی پارچه‌های تنسل از قبیل ساختار طبیعی آن‌ها و بیشترین سازگاری آن‌ها با پوست بدن باعث شده تا برای پارچه‌های مصرفی نظیر پوشاک و یا تولید ملحفه مورد استفاده قرار بگیرند. این پارچه از نوعی فیبر سلولزی ساخته می‌شود که در آن از فناوری نانو استفاده شده و در نهایت مقاومت بیشتری نسبت به الیاف پنبه در آن ایجاد خواهد شد. نحوه تولید پارچه تنسل شباهت زیادی به تولید ابریشم مصنوعی دارد. بدین ترتیب که در تولید آن از سلولز خارج شده از خمیر چوب و ترکیب آن با نوعی حلال آلی یک محلول لیف سلولوزی حاصل می‌شود. این ماده در قالب‌هایی تحت فشار قرار می‌گیرد تا در نهایت به منسوجاتی با ضخامت مورد نظر پارچه برسد.

ویژگی‌های روتختی میکرو چیست؟

پارچه میکرو تنسل چه کاربردی دارد

پارچه میکرو تنسل چه کاربردی دارد

روتختی‌هایی که با استفاده از پارچه میکرو تنسل دوخته می‌شوند دارای نرمی، درخشندگی و جذب رطوبت عالی هستند. این نوع پارچه‌ها می‌توانند در مقابل رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان داده و به دلیل به کارگیری الیاف طبیعی سازگاری بیشتری با پوست دارند.

از این رو روتختی‌های تولید شده با استفاده از این پارچه نرم و لطیف، سبک و با قابلیت تنفس‌پذیری بوده که امکان شستشوی آسان را فراهم می‌کند. کلیه روتختی‌های میکرو بسیار با دوام هستند. از دیگر ویژگی‌های این نوع از روتختی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نرم و لطیف بودن

الیاف پارچه میکرو نرم و لطیف بوده و می‌تواند احساس راحتی و آرامش را زمان خواب ایجاد کند. اگر به دنبال روتختی نرم و راحت هستند می‌توانید از روتختی‌های میکروتنسل استفاده کنید.

سبک بودن

این نوع روتختی بسیار سبک است و در هنگام خواب باعث ایجاد سنگینی نخواهد شد. به همین دلیل باعث می‌شود تا خوابی لذت بخش و راحت را تجربه کنید.

بادوام بودن

روتختی دو نفره جنس میکرو از دوام بالایی برخوردار بوده و به راحتی پاره نخواهد شد. به همین دلیل می‌توان مدت زمان زیادی از این نوع روتختی استفاده کرد.

ضدحساسیت بودن

این نوع پارچه به دلیل تولید با مواد و الیاف طبیعی هیچ گونه حساسیتی ایجاد نکرده و می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد دارای پوست حساس باشد.

قیمت مناسب

روتختی‌های میکرو در ضمن کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارند. اگر به دنبال رو تختی با کیفیت و قیمت مناسب می‌گردید، روتختی میکرو می‌تواند بهترین انتخاب محسوب شود.

چرا پارچه میکرو، بهترین جنس برای روتختی‌های سه بعدی است؟

روتختی‌های دیجیتالی یا سه بعدی که در زمان تولید برای چاپ، تحت عملیات حرارتی خاص قرار می‌گیرند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل از پارچه‌هایی برای این نوع رو تختی استفاده می‌شود که کیفیت و جنس مطلوبی داشته باشند. پارچه میکرو تنسل به دلیل کیفیت بالا می‌تواند به بهترین نحو در تولید روتختی سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا در زمان فرایند چاپ کیفیت اولیه خود را از دست نخواهد داد و در نهایت یک محصول ‌ایده‌آل و مطلوب تولید خواهد شد. به همین دلیل از پارچه‌های جنس تنسل برای تولید روتختی‌های سه بعدی استفاده می‌شود.

مشخصات پارچه میکروتنسل

پارچه میکروتنسل تمامی خواص سلولزی و طبیعی از جمله نرمی و لطافت، رنگ‌پذیری، درخشش عالی، استحکام بالا، جذب رطوبت مناسب و تنفس‌پذیری را به همراه دارد. این محصول نسبت به پنبه از مقاومت بیشتری در حالت خشک و رطوبت برخوردار است و می‌توان از آن برای تولید یک روتختی نرم و لطیف استفاده کرد.

مزایای استفاده از پارچه تنسل

پارچه میکرو تنسل چه ویژگی هایی دارد

پارچه میکرو تنسل چه ویژگی هایی دارد

  • پارچه تنسل لطیف و سبک است و می‌تواند باعث آسایش و راحتی در زمان خواب شود.
  • این نوع پارچه دارای قابلیت تنفس مناسب بوده و هوا به راحتی می‌تواند در منافذ آن گردش کند.
  • گردش مناسب هوا در منافذ پارچه تنسل باعث تنظیم دمای بدن در زمان خواب خواهد شد و آن را برای پوست‌های حساس و غیر حساس به یک پارچه کاملاً بهداشتی تبدیل می‌کند.
  • تنسل دارای ویژگی ضد حساسیت است و به دلیل استفاده از فیبر طبیعی در آن باعث تحریک پوست‌های حساس نمی‌شود.
  • جذب رطوبت در این نوع از پارچه‌ها بسیار اندک بوده و به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که دچار تعریق هستند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • پارچه‌های تنسل‌ طرح و نقشه‌های متفاوتی داشته و این تنوع باعث می‌شود تا بتوان از آن به شکل گسترده برای انواع روتختی با توجه به سلیقه‌های مختلف استفاده کرد.
  • تنسل ۱۰۰درصد قابل شستشو بوده و در زمان شستشو نیز دچار آسیب نخواهد شد.
  • پارچه میکرو تنسل به دلیل طبیعی بودن قابل بازیافت است و هیچ گونه اثرات مخربی به محیط زیست وارد نخواهد کرد. همچنین سازگاری بهتری با پوست دارد.

معایب پارچه تنسل

  • این نوع پارچه نسبت به مواد چرب دارای حساسیت بالایی است و در صورت آلوده شدن به مواد روغنی به سختی می‌توان آن را از روی پارچه پاک کرد.
  • قیمت روتختی تنسل با توجه به فرایند تولید پیچیده نسبت به دیگر روتختی‌ها بالاتر بوده که البته مزایای زیاد آن باعث می‌شود تا بتوان از این عیب چشم پوشی کرد.
  • امکان شستشوی پارچه تنسل با آب داغ وجود ندارد. زیرا با توجه به اینکه از الیاف گیاهی ساخته شده ممکن است به بافت پارچه آسیب وارد شود.

پارچه میکرو مناسب چه مناطق آب و هوایی است؟

با توجه به اینکه پارچه‌های میکرو از الیاف طبیعی اوکالیپتوس تولید می‌شوند و قابلیت تنفس‌پذیری بالایی دارند، می‌توانند در همه مناطق آب و هوایی و در تمامی فصول سال مورد استفاده قرار بگیرند. خاصیت رطوبت‌پذیری و انتقال رطوبت بالا در این نوع پارچه، آن را برای مناطق با آب و هوای گرم و خشک و یا در مناطقی که میزان تعرق بدن بالاست، مناسب ساخته است. در اقلیم خشک نیز این نوع پارچه می‌تواند رطوبت هوا را به خوبی منتقل کرده و از تجمع باکتری روی پوست جلوگیری کند.

پارچه تنسل بهتر است یا پارچه پنبه‌ای؟

پارچه میکرو تنسل چیست

پارچه میکرو تنسل چیست

پارچه تنسل نسبت به پنبه دوام و چروک‌پذیری کمتری دارد اما در مقابل نگهداری آن آسان‌تر است. پارچه تنسل نرم‌تر از پارچه‌های پنبه‌ای بوده و این نرمی می‌تواند احساس خوبی را به بدن منتقل کند. جذب رطوبت در پارچه میکرو تنسل نسبت به پنبه بالاتر است و به خوبی می‌تواند رطوبت را از پوست به خود جذب کند. پارچه‌های تنسل به خوبی خود را با هر نوع آب و هوایی تطبیق می‌دهند. اما پنبه دارای خاصیت تنفس‌پذیری کمتری بوده و به اندازه تنسل نمی‌تواند باعث کاهش دمای بدن شود.

چگونه باید پارچه تنسل را شست؟

موادی مانند ابریشم، پنبه و تنسل در زمان شست و شو به توجه بیشتری نیاز دارند. برای شستشوی این نوع پارچه باید تنها از آب سرد استفاده کرده و شوینده مناسب و با کیفیت را برای آن به کار برد. شوینده ملایم باعث می‌شود تا بافت طبیعی این نوع پارچه‌ها از بین نرفته و به حفظ سلامت پارچه کمک خواهد کرد. همچنین بهتر است این نوع پارچه را به صورت جداگانه از دیگر پارچه‌ها بشویید. علاوه بر آن باید به جای استفاده از خشک کن، آن را به طور طبیعی و در هوا خشک کنید.

هنگام خرید پارچه روتختی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • جنس پارچه روتختی تک نفره
  • توجه به کاربرد روتختی
  • توجه به سایز و اندازه روتختی
  • کیفیت دوردوزی انجام شده در روتختی
  • ضخامت و نوع پارچه به کار رفته در دوخت روتختی
  • طرح و رنگ روتختی و هماهنگی آن با سلیقه و دکوراسیون

سخن پایانی

پارچه تنسل از پارچه‌های پرکاربرد در تولید کالای خواب است و به دلیل داشتن ساختار طبیعی و استفاده از فناوری نانو در تولید آن، ویژگی‌های بسیاری به این نوع پارچه اضافه شده است. مشخصاتی مانند دوام، رنگ‌پذیری، انتقال رطوبت، ضد باکتری بودن، نرمی و لطافت به همراه سازگاری با پوست باعث شده تا پارچه میکرو تنسل از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای تولید کالای خواب به شمار رود.

دکوپیکسل

سؤالات متداول

  • مهم‌ترین ویژگی پارچه تنسل چیست؟

نرم و لطیف بودن، قابلیت تنفس، ضد حساسیت بودن طرح و نقشه متنوع از جمله ویژگی‌های پارچه تنسل در دوخت روتختی محسوب می‌شود.

  • دوام پارچه تنسل نسبت به دیگر پارچه‌های به کار رفته در دوخت کالا‌های خواب چگونه است؟

این پارچه‌ها با توجه به الیاف طبیعی و سلولوزی به کار رفته در آن‌ها، مقاومت خوبی در شرایط محیطی مختلف داشته و می‌توانند بسیاری از عملیات مکانیکی و شیمیایی را تحمل کنند.

  • چه تغییراتی پس از شستشو در پارچه جنس تنسل ایجاد می‌شود؟

در صورت شستن و خشک شدن نادرست ممکن است این پارچه کمی جمع شود. اما در کل هیچگونه تغییری از لحاظ سایز در آن ایجاد نخواهد شد.

  • قیمت سرویس خواب از نوع میکرو چه تفاوتی با دیگر وتختی‌های موجود در بازار دارد؟

به طور کلی پارچه‌های دارای جنس تنسل با توجه به فرایند تولید قیمت بالاتری نسبت به دیگر پارچه‌ها دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *